5 trendów branży eventowej na rok 2021

Rok 2021 jest dla branży eventowej inny od tych poprzednich. W związku z pandemią koronawirusa – pojawiającymi się obostrzeniami, ograniczeniami dotyczącymi liczby osób, czy czasowymi zakazami organizacji imprez masowych. Wszyscy, zarówno artyści, sportowcy, szkoleniowcy, ale również sami uczestnicy spragnieni są możliwości przezywania wspólnych emocji. Sprawdź, jakich 5 trendów dominowało w branży eventowej na rok 2021.

 

1. Bezpieczeństwo przede wszystkim!

Sytuacja epidemiologiczna wywołana pandemią koronawirusa sprawiła, że rok 2020 w całości przebiegł bez imprez masowych. Obecnie wprowadzone obostrzenia pozwalają na uczestnictwo w imprezach masowych do 250 osób niezaszczepionych oraz nieograniczona liczba osób zaszczepionych. Wielu z nas martwi się o swoje zdrowie, a częściej o zdrowie najbliższych. Dlatego też bezpieczeństwo związane z możliwością zarażenia się panującą chorobą jest uznawane za priorytetowe.

Aktualnie zdecydowana większość biletów sprzedawana na wydarzenia ma charakter imienny. Dzięki temu można w łatwy sposób skontaktować się z osobami, które były obecne na wydarzeniu. Co za tym idzie, móc skierować je w razie potrzeby np. na kwarantannę. Dodatkowo też dostępność biletów jest znacznie mniejsza, ponieważ zmniejszyła się liczba osób mogących wziąć udział w danym wydarzeniu.

2. Wydarzenia hybrydowe

Wydarzenia hybrydowe oraz wirtualne są teraz jedną z najpopularniejszych form organizacji wydarzeń. Eventy organizowane w formie hybrydowej opanowały wszystkie rodzaje wydarzeń. Nawet największy bezpłatny festiwal organizowany na terenie Europy, Pol’and’Rock Festival (wcześniej znany jako Woodstock), w 2020 roku przyjął formę hybrydową. Impreza była nagrywana w studio, a stacjonarnie było obecnych jedynie garstka osób. W 2021 roku festiwal został obiletowany, aby organizatorzy mogli pokryć koszty związane z wprowadzeniem dodatkowych zabezpieczeń w związku z pandemią. Chodzi tutaj głównie o koszty testów realizowanych na wejściu na teren festiwalu, ale również maseczki, dezynfekcja itp. Zostało rozdystrybuowanych ok 20 tys. biletów, a reszta uczestników będzie mogła oglądać wydarzenie online. Pojawiają się również komentarze, że kolejne edycje festiwalu, również będą transmitowane, dla osób, które nie mogą pojawić się na wydarzeniu.

W związku ze wzmożoną liczbą realizacji wydarzeń online cały czas zwiększa się ich jakość transmisji. Dostawcy dbają, nie tylko o zapewnienie odpowiednich kamer oraz nagłośnienia, ale również o źródło przesyłu danych. Monetyzacja wydarzeń, które odbywają się online, to również na chwilę obecną popularna forma. Szczególnie jeśli chodzi o szkolenia, konferencje i wydarzenia biznesowe. Coraz więcej firm organizuje bezpłatne webinary, udziela się na różnych platformach typu clubhouse, aby zachęcić do wzięcia udziału już w płatnych szkoleniach odbywających się zdalnie.

3. Stadiony odchodzą w niepamięć

Wydarzenia organizowane na dużą ilość osób są niebezpieczne, ze względu na wzmożone ryzyko zakażenia się wirusem. Dlatego też, coraz częściej mowa jest o organizacji wydarzeń w mniejszych lokalach ze zwiększoną częstotliwością. Stadiony, hale koncertowe, obiekty sportowe mogą zostać zamienione na mniejsze sale, regionalne centra kultury, a eventy mogą powtarzać się po sobie z kilkugodzinnym opóźnieniem. Już ten trend zaobserwować można np. jeśli chodzi o organizację koncertów. Zespoły grają jednego dnia, dwa razy w tym samym miejscu, co pozwala wziąć udział w evencie większej liczbie osób, przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa.

 

4. Wirtualne miejsca

Firmy AV dołączają do grona dostawców technologii eventowych. Wspierają one przeniesienie się ze studia w przestrzeń wirtualną. Wirtualne miejsca, to w pełni wyposażone studia produkcyjne i transmisyjne, które ułatwiają webcasting oraz projektowanie wirtualnych wydarzeń.

Wirtualne miejsca mogą stworzyć wartość dodaną do wydarzeń online oraz hybrydowych poprzez:

  • Kombinację dużych, konfigurowalnych ekranów, dostępność sceny, profesjonalnego oświetlenia oraz zespołu produkcyjnego na miejscu. Możliwe jest także przystosowanie dowolnego miejsca, np. biura, do prowadzenia tego typu działań.
  • W wirtualnych miejscach zazwyczaj pracuje zespół profesjonalistów AV oraz producentów treści, którzy nadzorują każdą część transmisji, kontrolują dźwięk i nadawany obraz.
  • Niektóre firmy z branży oferują kompleksową obsługę. Nie tylko nad przebiegiem samej transmisji, ale również dostarczają pomysły, szukają sponsorów oraz rozgłaszają informację o zbliżającym się wydarzeniu, szukają na niego odpowiednich uczestników.

5. Popyt przewyższa podaż

Popyt na wydarzenia masowe, imprezy kulturalne czy sportowe i możliwość spotkania się z innymi ludźmi jest duży, w związku z zamknięciem gospodarki i możliwości spotkań w ostatnich miesiącach. Uczestnicy nie zwracają uwagę już na to jaki zespół zagra, czy jaki cel przyświeca danemu wydarzeniu, a ważne zaczyna być to, aby móc się spotkać.  Najważniejsze jest wspólne odczuwanie emocji.

Miejmy nadzieję, że pandemia koronawirusa nie przyniesie już więcej szkód w branży eventowej. Za to, w kolejnych latach tendencja na ilość organizowanych wydarzeń oraz ich uczestników będzie stale rosła.

Leave a Reply