Celebryci na eventach

Kim są celebryci? Są to osoby znane, będące obiektem zainteresowania mediów. Według definicji Daniela Boorstina sformułowanej w 1961 roku są to po prostu jednostki, które są znane z tego, że… są znane. Celebryci, gwiazdy, ważne osobistości – mają oni wiele nazw. Jedno jest jednak pewne – są oni naprawdę dużą „atrakcją” na organizowanych Eventach. Bądź pewien, jeżeli zaprosisz na swoje wydarzenie znaną osobę, to znacznie zwiększysz zainteresowanie wokół Twojego Eventu.

 

Po co zapraszać celebrytów na Eventy?

Najważniejszym powodem jest oczywiście zdobycie większej popularności. Wielu klientów, pracowników czy kontrahentów będzie chciało uczestniczyć w wydarzeniu, na którym pojawi się dobrze znany wszystkim celebryta. Bardzo chętnie zostaną do końca eventu, bo wtedy najprawdopodobniej będą mieli okazję , aby poznać główną gwiazdę wieczoru – może się z nią nawet przywitają, zrobią sobie zdjęcie czy wezmą autograf. Sprawi to, że będzie to dla nich niezapomniane doświadczenie, a Ty zapewnisz sobie naprawdę duży rozgłos. Poprzez zaproszenie celebryty na swoje wydarzenie podniesiesz także swoją opinię, szczególnie wśród gości. Mogą oni pomyśleć o Twojej firmie w kontekście ogromnego prestiżu, skoro posiadasz tak „światowe” kontakty.

 

Jak przygotować się do Eventu z celebrytami?

Kiedy chcesz zorganizować event i zaprosić na niego znanego celebrytę, musisz pamiętać o pewnych ważnych kwestiach – inaczej może pojawić się kilka wpadek, przez co Twoja współpraca ze znaną osobistością będzie znacznie trudniejsza i nie zakończy się ona w najlepszych stosunkach – a przecież zależy Ci na dobrych relacjach z nimi  w przyszłości, prawda? Powinieneś więc dbać o to, aby na długi czas przed planowanym wydarzeniem dogadać wszystko z menadżerem takiej gwiazdy. W skład tego wchodzi oczywiście kwestia wynagrodzenia, jak i również zakwaterowania. Musisz być przygotowany na to, że w pewnym momencie pojawią się ze strony celebrytów prośby bądź żądania – a wiąże się to z dodatkowymi kosztami, które i tak będą już spore przez sam fakt obecności gwiazdy na evencie. Ważną kwestią jest także dobór celebryty do charakteru wydarzenia. Rozgłos to nie wszystko, aby podnieść rangę wydarzenia, gwiazda, którą  zaprosiłeś, powinna wpasować się w jego tematykę. Na przykład, jeżeli promujesz usługi bądź produkty, które są przeznaczone dla osób w wieku od 18 do 25 lat lepiej zaproś osobę znaną w tych kręgach – może to być przykładowo influencer z Instagrama.

Na jakie eventy warto zapraszać celebrytów?

Takie eventy mogą mieć przeróżny charakter. Celebryci na eventach często pełnią funkcję konferansjera – czyli prowadzą całe wydarzenie, zapowiadają punkty programu, nawiązują kontakty z widownią. Gwiazdy mogą też po prostu użyczyć swojego wizerunku na imprezie. Na jakie rodzaje warto ich więc zapraszać? Oto kilka naszych propozycji:

– Eventy charytatywne: Niektóre gwiazdy swoją popularność lubią wykorzystywać w lepszy sposób. Jest nim między innymi przebywanie na wydarzeniach o charakterze charytatywnym. Przekazują naprawdę spore datki na szczytne cele lub oddają swoje osobiste rzeczy na zbiórki dobroczynne.

– Przyjęcia Firmowe: Tak jak wspominałam, wiele pracowników pojawi się na evencie, gdzie pojawi się znana gwiazda. Jeżeli jesteś pracodawcą, to takie wydarzenie może być dla Ciebie dobrą formą podziękowania pracownikom za ich dobrze wykonaną pracę.

– Eventy w centrach handlowych: Często na takich wydarzeniach pojawia się gość specjalny. Może być to spotkanie w jednej z księgarni znajdującej się w centrum, otwarcie nowego butiku czy nawet pokaz mody na środku centrum handlowego. Celebryci, którzy uczestniczą w takim wydarzeniu powinni być  bardzo zaangażowani w swoje obowiązki. Rozdają autografy, witają się z uczestnikami, są jurorami w konkursach lub prowadzą też relację na swoich social mediach.

Oczywiście, takich eventów, na które możesz zaprosić celebrytów jest znacznie więcej. Są to też koncerty, bankiety, gale, premiery, imprezy okolicznościowe i wiele, wiele więcej.


Minusy zapraszania celebrytów – czy istnieją?

Oczywiście gwiazdy potrafią być wymagające, stosować dużą ilość żądań i na pewno wydasz na taki event sporo pieniędzy. Największą jednak obawą jest to, że celebryta przyćmi markę bądź samego prezesa firmy. Mówiąc prawdę, jest to bardzo prawdopodobny scenariusz. Trudno mi jednak powiedzieć, czy jest to taka zła rzecz. W końcu firma otrzyma potrzebny rozgłos i zadowolenie wśród gości, przez co być może pozyska też nowych klientów. Warto więc „zejść ze sceny” na jeden wieczór i pozwolić takiej promocji żyć swoim życiem.

 

Celebryci, którzy pojawiają się na eventach robią naprawdę duże show. Dzięki temu Twoja firma może rozwinąć skrzydła i pozyskać dodatkowych klientów i rozgłos. Oczywiście, pojawiają się pewne trudności podczas planowania takiego wydarzenia, ponieważ jest to naprawdę  wymagający event. Dlatego warto też pomyśleć o zatrudnieniu agencji eventowej, która Ci w tym pomoże. Samo zaproszenie znanej gwiazdy ma więcej plusów niż minusów, jednak musisz podejść do tematu w bardzo profesjonalny sposób, aby event zakończył się sukcesem.

Leave a Reply