„Stójcie i ładnie wyglądajcie” – to jedno z bardzo stereotypowych poleceń, które często słyszą hostessy na eventach. Czy to jedyna rzecz, którą robią podczas wydarzeń? Czy event może się bez nich odbyć? Na co należy zwrócić uwagę przy zatrudnianiu hostess? Poniżej znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania.
Nie tylko uśmiechanie się
Często słychać opinie, że hostessy na eventach pojawiają się tylko po to, aby męska część gości mogła podziwiać ich wdzięki. To zdanie jest nie do końca prawdą. Głównym zadaniem hostess faktycznie jest funkcja reprezentacyjna. Oprócz tego najczęściej zajmują się witaniem i żegnaniem gości, sprawdzaniem listy, wręczaniem giftów czy podawaniem statuetek na scenie. Odpowiadają na pytania o szatnię czy toaletę. Wydarzenia mogą się bez nich odbyć. Jednak to dzięki hostessom goście czują się bardziej wyjątkowo, wiedzą gdzie szukać pomocy oraz mają poczucie, że event jest dopięty na ostatni guzik. Niewątpliwie hostessy swoją obecnością podwyższają poziom wydarzenia.
Którą agencję hostess wybrać?
Poszukiwania hostess, należy zacząć od wybrania dobrej agencji. W ostatnim czasie na polskim rynku pojawiło się wiele małych agencji, często prowadzonych przez byłe hostessy. Mimo że, posiadają małą bazę dziewczyn, to ich dużą zaletą jest to, że pracownicy znają osobiście swoje hostessy. Wiedzą, jak pracują i na jakim evencie się sprawdzą. Duże agencje mają ogromne bazy twarzy, ale na ogół nie wiedzą, jak ich podopieczne prezentują i zachowują się na żywo. Znają je tylko ze zdjęć. Dziewczyny wtedy czują się anonimowo i zdecydowanie mniej przykładają się do swoich obowiązków. Dlatego najlepszym wyborem będzie mała, sprawdzona agencja, która w swojej bazie nie ma setek dziewczyn.
Idealna hostessa
W tej pracy wbrew pozorom liczy się nie tylko wygląd. Oprócz pięknych włosów, figury i uśmiechu, hostessa powinna być bardzo komunikatywna, sympatyczna i niezwykle cierpliwa. Co z tego, że zatrudnimy prześliczną dziewczynę, jeśli będzie niemiła i arogancka. Aby trafić na top hostessy, które nie tylko tak wyglądają, ale też pracują, należy zwrócić uwagę w agencji, że potrzebujemy kogoś zaufanego. Każda z agencji ma od kilku do kilkudziesięciu dziewczyn, z którymi współpracuję bardzo długo, świetnie je zna i może za nie ręczyć.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze hostess na event?
Po wyborze agencji przyszedł czas na podjęcie decyzji, odnoście obsady hostess. Początkowo powinniśmy zastanowić się, ile osób potrzebujemy i na ile pozwala nasz budżet. Jeśli zdecydujemy się na kilka dziewczyn, należy zwrócić uwagę na ich wzrost. Najlepiej, jeśli będzie taki sam lub bardzo zbliżony. Podobnie jest z typem urody. Zdecydowanie lepiej będą prezentowały się dziewczyny podobne do siebie. Jeśli na event potrzebujemy, tylko dwóch hostess, dobrym rozwiązaniem będzie wybór dziewczyn o tym samym wzroście, ale zupełnie innej urodzie (np. blondynka i brunetka).
Dobrym pomysłem jest prośba do agencji o wysłanie naturalnych zdjęć proponowanych dziewczyn. Zdarza się, że hostessy na profesjonalnych zdjęciach wyglądają zgoła inaczej niż w rzeczywistości, dlatego lepiej zawczasu oszczędzić sobie rozczarowania.
Jeśli planujemy dużą liczę hostess, świetnym rozwiązaniem będzie zatrudnienie koordynatora, który będzie czuwał nad ich pracą i pomagał w razie problemów.
Wygląd hostess
Niezwykle istotnym aspektem jest strój hostess. Najlepiej, jeśli dziewczyny będą wyglądały podobnie do siebie. Agencje hostess często w swojej ofercie mają możliwość wypożyczenia sukienek. Dobrze jest postawić na klasyczny krój. Kolory stroju hostess często nawiązują do logo firmy, którą reprezentują. Należy też zwrócić uwagę na obuwie i odcień rajstop. Najlepiej postawić na klasyczne czarne szpilki (każda z hostess je posiada) i cieliste rajstopy 20 DEN.
Jak przygotować hostessy do eventu?
Hostessy na miejsce wydarzenia powinny przybyć z godzinnym wyprzedzeniem. Dobrze, gdy zagwarantujemy im garderobę, w której będą mogły się przebrać, poprawić makijaż i zostawić swoje rzeczy. Następnie muszą zapoznać się z agendą i obiektem, w którym dobywa się event, ponieważ o te dwie rzeczy najczęściej pytają goście. Ważne jest przypisanie stanowisk i rozpisanie przerw jeszcze przed rozpoczęciem eventu.
Hostessy często są pierwszymi osobami, które widzą nasi goście i to, jakie zrobią pierwsze wrażenie, wypływa na całą ocenę wydarzenia. Dlatego bardzo istotne jest, żeby dziewczyny tryskały uśmiechem, były pomocne i świetnie wyglądały!