Wszystko co musisz wiedzieć o Event Marketingu

Event Marketing ciągle zyskuje na popularności na całym świecie. Dzieje się tak za sprawą przemian zachodzących w naszym społeczeństwie, pojawiającym się nowym trendom i rosnącej konkurencji we wszystkich branżach na rynku. Dlatego szefowie tych większych i mniejszych firm zaczęli myśleć nad nowymi sposobami zadowolenia stale rosnących zapotrzebowani konsumentów i o wpasowaniu się w dynamiczną sytuację panującą na rynku. Odpowiedzią stał się właśnie Event Marketing jako doskonałe narzędzie w komunikacji marketingowej.

 

 

 

Event Marketing – Co to jest?

Event Marketing możemy określać też jako marketing wydarzeniowy — czyli polega na organizacji wydarzeń dla określonych grup. Wydarzenia te mogą być o różnym charakterze: na przykład gale, konferencje, szkolenia czy nawet festiwale i wystawy. Każdy Event musi być dopasowany do wspomnianych przeze mnie wcześniej grup docelowych. Jednak w obecnych czasach, event marketing nie polega wyłącznie na jego zorganizowaniu. Ma on bowiem wypełniać cele postawione wcześniej przez firmy. Możemy przez to rozumieć: promowanie ich marki i kształtowania opinii o niej, przybliżenie ich idei, a także budowanie wizerunku.

 

Jakie sa najwazniejsze cele Event Marketingu

 

Jakie są najważniejsze cele Event Marketingu?

Tak jak wspominałam wcześniej, aby organizowany przez nas Event był uznany za sukces, trzeba trzymać się celu wyznaczonego wcześniej przez firmę, która to wydarzenie zleciła. Jakie są to cele? Oto kilka z nich:

– Cel wizerunkowy: Na pewno możemy nazwać go jednym z najważniejszych celów wyznaczanych przez firmy. Eventy organizowane w takim charakterze mają przede wszystkim służyć wypromowaniu się firm mniejszych, często dopiero startującym. Jest to również bardzo korzystne dla dużych, znanych przedsiębiorstw, które chcą utrzymać swoją renomę na rynku.

– Cel charytatywny: Takie cele często też wiążą się z celami wizerunkowymi. Firmy organizują wydarzenia charytatywne, aby zebrać pieniądze lub przekazać cały zysk na cele dobroczynne. Takie działanie poprawia także wizerunek firmy organizującej wydarzenie, ponieważ jest to dobrze widziane przez społeczeństwo.

– Cel sprzedażowy: Takie Eventy służą firmom, które organizują eventy w celu prezentacji swoich produktów bądź usług. Główny Cel to oczywiście pozyskanie nowych klientów.

 

Event Marketing i Emocje

Choć może nie jest to popularne stwierdzenie, to jednak w dzisiejszych czasach bardzo ważne są emocje. Event Marketing jest z nimi bardzo mocno powiązany. Załóżmy na przykład, że idziemy na wydarzenie typu festiwal czy koncert. Wiadomo, że podczas takich okoliczności, nasze emocje dadzą o sobie znać. Podczas takich doznań rośnie szansa, że zapamiętamy markę, która jest promowana na danym evencie. Pojawił się więc nowy sposób, w który decydujemy o zakupach czy o lojalności wobec marki – poprzez emocje. Kierujący się nimi konsumenci chcą wiedzieć o danej firmie wszystko. Ważny jest dla nich bezpośredni kontakt, przez który szybko się przywiążą do kompanii. Klienci stają się bardzo świadomi swoich decyzji i chcą polegać tylko na sprawdzonych źródłach. W tym może pomóc właśnie Event Marketing. Oczywiste jest to, że eventy wywołają u nas jakieś emocje. Wszystko zależy od jego charakteru. Może być to na przykład zafascynowanie, zaskoczenie, radość bądź nawet zauroczenie – wystarczy dopasować cel wydarzenia do grupy docelowej. W ten sposób firmy mogą zbudować pozytywne skojarzenia z marką i budują relację z gośćmi wydarzeń, którzy wkrótce potem mogą stać się stałymi klientami.

 

 

 

Czy warto inwestować w Event Marketing?

Mówiąc krótko – tak . Oczywiście, że może być to kosztowny i czasochłonny proces, ale pamiętajmy, że w tych czasach jest to bardzo ważne narzędzie strategii marketingowej. Dlaczego? ponieważ jest ono bardzo skuteczne. Świadczy o tym rosnąca ilość organizowanych wydarzeń i duża ilość agencji eventowych na rynku. Jeżeli zorganizujemy event w odpowiedni sposób, pamiętając o wyznaczonych wcześniej celach, to wszystkie koszty na pewno się zwrócą, i to z nawiązką. Jeżeli kwestie finansowe was przytłaczają, to warto zawsze pamiętać o korzyściach. Jeśli jest to większe wydarzenie, to może wzrosnąć zainteresowanie wśród mediów.  Wywołają wtedy wokół eventu duży rozgłos, co przełoży się na większe ilości potencjalnych klientów. Podczas wydarzeń możemy poznać także opinie o naszych usługach czy produktach i odnieść się do nich w późniejszym czasie, aby dopasować się do oczekiwań określonych grup docelowych.

 

Jak widać, Event Marketing jest bardzo ważny w tych czasach, jeżeli chcemy mieć dobrą relację z klientami i stworzyć o sobie jak najlepszą opinię na rynku. To jest właśnie mocna strona tego rodzaju marketingu – dwukierunkowość relacji, czyli wpływ firmy na grupę docelową i odwrotnie. Pamiętajcie — organizacja eventu nie jest już sprawą tak prostą. Jest to czasochłonny i kosztowny proces. Musimy więc zrobić wydarzenie pod określone wcześniej cele i wywołać wśród uczestników jakiś rodzaj pozytywnych emocji. Wtedy wszystkie koszty powinny się zwrócić. Przy tej okazji pozyskamy kilku bądź nawet więcej nowych klientów. Dalej zastanawiacie się nad zorganizowaniem wydarzenia, ale dalej macie wątpliwości czy podołacie? Warto więc zatrudnić do tego specjalistyczną agencję eventową. Taką agencją jest na przykład Eventomi –  zapewnimy wam profesjonalną organizację i obsługę twoich eventów.

Leave a Reply