Dlaczego eventy są doskonałym narzędziem do wypromowania swojej marki?

Coraz popularniejsze staje się organizowanie różnego rodzaju eventów w celu jakim jest promowanie marki swojej lub klienta, usług czy produktów. Czy tradycyjne reklamy nie spełniają już swoich zamierzonych zadań? Co takiego zyskujemy dzięki uczestnictwu na tego typu imprezach?

Pomysł zaczerpnięty od Arystokratów?

Od stuleci wśród wysoko urodzonych praktykuje się organizowanie hucznych Bali Debiutantów. Szczególnie praktykowane jest w Wielkiej Brytanii. Spotkania te mają na celu zaprezentowanie w jak najlepszym świetle panien i kawalerów. W pewien sposób można nazwać to wypromowaniem marki, czyli w tym przypadku – członków swojego rodu. Młodzi poszukują w ten sposób idealnych kandydatów do małżeństwa. Biorąc pod uwagę nie tylko uczucia, a raczej korzyści materialne w dużej mierze. Odpowiednie zamążpójście czy ożenek jest bardzo istotny dla wysoko postawionych rodzin, aby w dalszym ciągu zachować dobre imię rodu.

Poznawanie ludzi

Tak jak w przypadku debiutantów, którzy poznają potencjalnych partnerów życiowych, tak i zadaniem przedsiębiorców jest zapoznanie się z największą liczbą osób zainteresowanych do biznesowej współpracy. Bezpośredni kontakt z ludźmi zmniejsza dystans rozmówców i zacieśnia więzi. Dzięki eventom zyskujemy dostęp do większej ilości ludzi w tym samym miejscu i o tym samym czasie.

Dyskusje na żywo pozwalają na poznanie opinii naszych klientów oraz kontrahentów. Poszerzanie rozmów, które ciężko jest przeprowadzić zdalnie przez telefon czy e-mail. Atmosfera panująca na eventach sprawia również, że uczestniczy stają się bardziej rozluźnieni niż w biurze firmy. W ten sposób znacznie poprawiamy komunikację.

To jest idealny sposób do budowania sieci swoich kontaktów. Często działa proces polecania drogą pantoflową, gdzie polecamy lub jesteśmy polecani przez innych uczestników.

promowanie marki

Autoprezentacja

Dzięki eventom firma zyskuje ogromną szansę na dobre zaprezentowanie się. Merytoryczna rozmowa, przedstawienie korzyści swojej marki przy jednoczesnym udostępnianiu udogodnień tego typu spotkań.

Firmy organizujące eventy dbają o odpowiednie atrakcje dopasowując się do wymagań zleceniodawcy. Atrakcje te przykuwają uwagę uczestników i podnoszą ocenę firmom biorącym udział w evencie. Podwyższa rangę współpracy i zachęca do dalszej korelacji.

Kreatywne podejście

Biznesmeni zmęczeni są ciągłymi posiedzeniami w biurowych salkach czy licznymi wideokonferencjami, które potrafią przedłużać się w nieskończoność. Odpowiedni dobór atrakcji powoli wyrwać się z szarej rzeczywistości, od której przerwa pozytywnie wpływa na wykonywaną pracę.

Często tego typu eventy dzielą się na dwa punkty: pierwszą oficjalną i drugą, mniej formalną.
To podczas tej drugiej najczęściej nawiązuje się głębsze relacje, które oddziałują na późniejsze biznesowe kooperacje.

 

Dwie pieczenie na jednym ogniu

Ze spotkań biznesowych nie tylko czerpią korzyści kontrahenci. Przedsiębiorcy w ten sposób nagradzają także swoich pracowników organizując spotkania firmowe. Tego typu imprezy umożliwiają integrację grupy, wzbudzając tym samym team spirit. Motywują do dalszego osiągania sukcesów w swoich zadaniach. Nierzadko zapraszani są również  kontrahenci, którzy widząc zaangażowanie firmy w motywowanie swoich pracowników, pozytywniej odbierają firmę.

Decydując się na zorganizowanie eventu wzmacniamy współpracę nie tylko z pracownikami, ale także ze swoimi kontrahentami zbierając później żniwa w postaci dobrze wykonywanej pracy i nienagannej współpracy.

Forma podziękowania

Okazywanie wdzięczności niesamowicie mocno wpływa na zacieśnianie współpracy. Nie istnieje osoba, która przeszłaby obojętnie obok podziękowania drugiej strony. Wzbudza poczucie zaangażowania i motywuje do dalszej, coraz to lepszej współpracy.

Klienci widzący, że są doceniani za to, że wybrali wyroby danej marki, w dalszym ciągu będą dążyć
do tego, aby tej współpracy nie zaprzepaścić.

W każdej firmie warto zaplanować budżet, który będzie dedykowany na spotkania z ludźmi, bez których ten biznes nie istniałby. To jest swojego rodzaju inwestycja, która potrafi pozytywnie zaskoczyć późniejszymi wynikami.

Sprawdź naszą ofertę!

 

Leave a Reply