Promocja Eventu: krok po kroku

Chcesz podnieść reputację swojego przedsiębiorstwa lub zaznajomić większą ilość odbiorców ze swoimi produktami i usługami? Więc pewnie wiesz, że najlepszym na to sposobem jest zorganizowanie eventu. Jednak sam fakt organizacji wydarzenia nie oznacza, że będzie od razu o nim głośno. Trzeba pamiętać, że eventy to duży wydatek finansowy, dlatego ważne jest, aby ludzie o tym usłyszeli – tym sposobem wszystkie koszty się zwrócą. Rozwiązaniem na to jest intensywna promocja,  którą powinieneś rozpocząć na długi czas przed datą wydarzenia.

 

Jak zacząć planować event i jego promocję?

Najlepiej rozplanować wydarzenie krok po kroku. Musisz wiedzieć gdzie i kiedy impreza ma się odbyć, jaki ma mieć charakter. Warto też wyodrębnić każdy etap eventu, aby móc później dokładnie rozplanować promocję, która będzie go dotyczyć. Wspomnianą promocję również powinieneś zaplanować jak najwcześniej. Event jest czymś niepowtarzalnym, dlatego, jeżeli podczas planowania popełnisz jakiś błąd, może to nieść za sobą bardzo duże straty. Pamiętaj, że niektóre elementy promocji potrzebują więcej czasu do przygotowania, na przykład specjalne grafiki czy plakaty. Organizowane przez nas eventy jak najbardziej powinny również zaistnieć w sieci. Internet jest  bowiem najważniejszym narzędziem, jeżeli chodzi o promocję. Dzięki portalom takim jak Facebook, Youtube czy Instagram możemy zainteresować ogromną ilość użytkowników.

 

Grupa docelowa i promocja

Mówiąc o ogromnej ilości użytkowników, wspomnę również o grupie docelowej. Dobrze dobrana grupa docelowa jest tak naprawdę Twoim kluczem do sukcesu. Osoby znajdujące się w niej będą bardziej zainteresowane oferowanymi przez Ciebie usługami czy produktami. Jeżeli  dobierzesz ją nieodpowiednio, to na pewno nie przełoży się to przyszłe zyski. Mniejsza grupa osób, które wykazują zainteresowanie twoją marką zawsze będzie lepsza niż tłumy ludzi zebranych na evencie, którzy nie są nawet zainteresowani przedstawioną przez Ciebie ofertą i tematyką – przez obecność takich osób twoje koszty przeznaczone na event gwałtownie wzrosną.

 

Promocja na Facebooku

Najważniejsze jest stworzenie Fanpage bądź po prostu wydarzenia na Facebooku. Pamiętaj, że zainteresowanie planowanym przez Ciebie eventem wzrośnie tylko wtedy, kiedy będziesz aktywny. Wiąże się z tym potrzeba odpowiadania na pytania bądź zwyczajne komentarze. Ważnym narzędziem posiadanym przez Facebooka jest także menager reklam. Po stworzeniu reklamy warto dobrać odpowiedni target odbiorców, aby zebrać jeszcze większe zainteresowanie. Pamiętaj tylko, że ta opcja wiąże się z dodatkowymi kosztami więc oszacuj swój budżet bardzo dokładnie!

Promocja na facebooku

Promocja na Youtube

Na takim portalu warto zrobić tak zwany „zwiastun” wydarzenia, bądź po prostu kilkuminutowy filmik informujący o wydarzeniu. W filmiku powinieneś  zawrzeć najważniejsze informacje o evencie. Przekaz powinien być krótki i na temat i oczywiście zaciekawić widza. W jaki sposób? Możesz mówić o swoich poprzednich sukcesach, opowiedzieć o atrakcjach, których spodziewasz się na swoim wydarzeniu. Video może być bardziej interesujące, jeżeli dodasz w tle jakąś muzykę czy ciekawe efekty.

 

Promocja na Instagramie

Piękne zdjęcia jak najbardziej przyciągną uwagę widza. Zadziałają o wiele lepiej na odbiorców niż duża ilość tekstu. W tym pomoże właśnie Instagam. Pamiętaj, że powinieneś stworzyć hashtag, którego będziesz używał do promowania swoich wydarzeń – w ten sposób szybko stworzysz „bazę” swoich potencjalnych odbiorców. Używaj również opcji InstaStories, aby pokazać swoim followersom jak event, który właśnie teraz organizujesz łączy się w całość. – jest to proces, który na pewno wszystkich zainteresuje!

 

Znajdź partnerów do promocji

Nawiązywanie znajomości w branży eventowej jest bardzo ważne. Szczególnie jeżeli event robisz po raz pierwszy. Będzie to dla Ciebie niezwykle duża pomoc w promowaniu twoich działań. Mogą to być dobrze nam wszystkim znani Influencerzy bądź patroni medialni – ci drudzy wymagają zazwyczaj dodatkowego budżetu. Partnerzy mogą zagwarantować to, że powiększą zasięg dotyczący twojego wydarzenia i dotrą do ustalonej przez Ciebie grupy docelowej.

 

Tradycyjne sposoby promocji eventu

Choć Internet jest głównym narzędziem promocji wydarzeń, to wciąż możemy korzystać z pomocy mediów tradycyjnych. Event oczywiście powinien być większych rozmiarów, aby lokalne media się nim zainteresowały. Radio, telewizja czy gazety chętnie będą nadawać informacje o twoim wydarzeniu, jeżeli będziesz miał na niego oryginalny pomysł – na przykład możesz zaprosić na swój event znaną gwiazdę lub zorganizować event z elementem charytatywnym.

Kolejnym tradycyjnym sposobem promocji mogą być również takie środki jak ulotki czy plakaty. Możesz je rozwiesić w miejscach, w których wiesz, że przebywają osoby należące do twojej grupy docelowej. Na przykład, jeżeli organizujesz koncert, to zawsze warto zostawić ulotki w miejscach przeznaczonych dla studentów.

 

Tradycyjne sposoby promowania eventu

 

Jak możesz zauważyć, za główne narzędzie do promocji eventu możemy uznać Internet i wszystkie media społecznościowe. Internet daje nam wiele możliwości, dzięki niemu szybciej dotrzemy do wybranej przez nas grupy docelowej i przez to nasze wydarzenie uzyska potrzebny rozgłos. Istnieją jednak też tradycyjne sposoby promocji, które mogą uchodzić za równie skuteczne. Najskuteczniejszym więc sposobem, dzięki któremu wypromujesz swoje wydarzenie to połączenie różnych kanałów – wtedy będziesz mieć pewność, że trafisz do wszystkich osób, które są zainteresowane twoją ofertą, a Twój event odniesie niesamowity sukces

Leave a Reply