Ostatnie lata w branży biznesu nie oszczędzały nikogo. Wydarzenia takie jak koronawiru, czy znaczny wzrost inflacji oraz zmiany gospodarcze wymusiły na organizatorach imprez wiele zmian. Zdecydowanie lepszy był rok 2023 – powróciliśmy do rzeczywistości po pandemii, wiele firm zaczęło się rozwijać „na nowo” zwłaszcza branża eventowa. Zamiast poddawać się, agencje eventowe postanowiły „zakasać rękawy” i sprostać trudnym zadaniom. Wyzwania stały się trendami, które budują współczesne wydarzenia. Na co zatem warto zwrócić uwagę w 2024 roku?
AI w branży eventowej
Bez wątpienia najbardziej spektakularnym trendem jest AI. Możliwości, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja, są ogromne. Może być świetnym wsparciem w komunikacji marketingowej, game changerem w branży. Bardzo ważne jest jednak, aby nie nadużywać tego narzędzia, warto nauczyć się z niego korzystać, wtedy jego pomoc może przynieść znaczne korzyści. Widząc jak AI osiąga dynamiczny rozwój oraz olbrzymie możliwości kreacyjne wydaje się, że już za chwilę wpisze się na stałe w tworzenie wydarzeń. Obowiązkowy jest użytek tego narzędzia w określony sposób, nadając nową, może pełniejszą, a na pewno inną, perspektywę tworzonym eventom. Pamiętajmy o tym, że AI może pomóc w planowaniu wydarzeń. A więc wiedza i zrozumienie w posługiwaniu się tym narzędziem jest kluczowa, aby osiągnąć sukces.
Regularne budowanie świadomości ekologicznej
Świadomość ekologiczna jest od wielu lat trendem, nie tylko w branży eventowej, to również styl życia wielu ludzi. Wydarzenia o charakterze ekologicznym stają się coraz bardziej popularne. Mają one na celu zwrócenie uwagi na problem, ale również skupiają się na wdrażaniu konkretnych działań. Kluczowe jest budowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko. Obejmuje to eliminację plastiku, ograniczenie zużycia papieru, jeśli to możliwe oraz dodanie do dekoracji elementów zielonych i roślinnych. Rola organizatorów polega na edukowaniu społeczności oraz podejmowaniu konkretnych działań, takich jak minimalizacja śladu węglowego, które są związane z podróżą, a także wspieranie i promowanie niskoemisyjnych rozwiązań.
Zero waste, czyli ekologii ciąg dalszy
Forma eventów w postaci zero waste, cóż to takiego? Jest to przede wszystkim odpowiedź na rosnącą inflację, okrojone budżety, wzrost kosztów materiałów i ich dostępność. Aktualnie zero waste pełni rolę ekologiczną. Wypożyczanie sprzętu profesjonalnego oraz wielokrotne używanie materiałów, to coś normalnego i na stałe zawita w branży. Trend zero waste tyczy się również żywności – jedzenie pozostałe z wydarzeń można przekazać bankom żywności.
Hybrydowa organizacja imprez, czyli live streaming
Streaming w czasie rzeczywistym opiera się na działaniu Internetu, social mediów oraz specjalnych aplikacji. To rozwiązanie mocno się spopularyzowało podczas pandemii koronawirusa i zostało z nami do dziś, kreując nowy trend. Jest to ogromny plus, gdyż korzystanie z transmisji na żywo umożliwia organizatorom wydarzeń, dotarcie do osób, które fizycznie nie mogą wziąć udziału w evencie. Sporym plusem jest również fakt, że live streaming nie generuje dodatkowych kosztów, takich jak wynajem sali, zakwaterowanie, catering, etc. Jest to alternatywa na relacjonowanie konferencji, imprez firmowych, czy transmitowanie wydarzeń sportowych, dobrą sławą cieszy się też streaming koncertów czy szkoleń, kursów i webinarów. Eksperci i organizatorzy wydarzeń uważnie monitorują rozwój koncepcji metaverse i aktywnie przygotowują się do uczestnictwa w tej przestrzeni.
Budowanie relacji międzyludzkich i ich regularny rozwój
Wydarzenia ostatnich lat zdecydowanie pogorszyły relacje międzyludzkie, dlatego jednym z ważniejszych wyzwań na 2024 rok jest ich poprawa. Warto postawić na budowanie więzi, poprzez organizację imprez firmowych, wspólnych gal i bankietów czy spotkań integracyjnych. Według najnowszych badań pozytywne relacje między pracownikami firmy mają większy wpływ na jakość pracy. Dodatkowo też zmienia się filozofia działania marek i ich rola. Firma, z którą się utożsamiamy, sprawia, że zmienia się nasze zachowanie, podejście do życia, co wpływa na nasze otoczenie.
Rok 2024 dla agencji eventowych zapowiada się obiecująco. Sytuacja postpandemiczna pozwala na tzw. ponowny rozwój branży, jednak musimy pamiętać o tym, że wyzwania, jakie niesie ze sobą aktualny rok, mogą przynieść mnóstwo korzyści jeśli tylko zrozumiemy zobowiązania wobec otaczającego nas świata. Dbałość o szczegóły, nowatorskie rozwiązania to klucz do dobrego wydarzenia. Dlatego każda agencja eventowa powinna dopracować wszystko od A do Z. Wydarzenie powinno być pełne atrakcji, z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu i obsługi technicznej. Kluczowe w tym roku jest zadbanie o uczestników imprez, przede wszystkim konieczna jest potrzeba budowania silnych relacji i komunikacji w różnorodnych grupach społecznych. Obowiązkowe jest zadbanie również o ubezpieczenie wydarzeń, gdyż życie jak wiemy, jest nieprzewidywalne.